Ortodontik Tedavilerde Ağız Bakımı ve Acil Durumlar

Ortodontik tedavilerde diş fırçalama:
Ortodontik tedavilerle dişlerin düzgün bir şekilde sıralanması ile birlikte ağız bakımının rahatlıkla yapılabileceği ortam sağlanmış olur. Çapraşık alanlar temizlenebilmesi zor alanlar olduğundan uzun dönemde bu dişlerde çürükler görülmektedir. Ortodontik tedavi öncesi ağız bakım alışkanlığının oluşturulması ve tedavi sürecinde en üst seviyede devamı şarttır. Aksi halde istenmeyen lekeler ve çürükler oluşmaktadır. Çapraşıklığın giderilmesiyle çürüklerinde önüne geçilmiş olunur.

Tel tedavisinde tellerin etrafını ayrıntılı bir şekilde fırçalamak gerekir. Diş fırçası her dişin diş-diş eti birleşim bölgesine 45 derece açı ile tutularak diş etlerini yuvarlak hareketlerle ve dişlerin üzerini süpürme hareketi ile fırçalamak gerekir. Bu hareket her diş için 10 kez tekrarlanmalıdır. Bu işlem dişin görünen yüzeyleri ve iç yüzeylerinde yinelenmelidir. Sonrasında dişlerin üst yüzeyleri fırçalanmalıdır. Fırçalama sonrası arayüz fırçası ile tellerin altındaki alanlar yukarı-aşağı hareketlerle temizlenmelidir. Fırçalama işlemi ayna karşısında yapılmalı fırçalanmayan alanlar kontrol edilmelidir.Bu iki fırçalama kesinlikle günde en az 2 defa yapılmalıdır. Bunlara ek olarak yardımcı temizleme ürünleri, gargaralar kullanılabilir.

Ortodontik tedavilerde acil durumlar:
Ortodontik tedavilerde acil durumlar sıklıkla yaşanmamaktadır. Tellere alışma dönemi olan ilk hafta dışında ağrı sızı olmaz ve hastaların herhangi bir medikal kullanımı gerekmez. Bunun dışında şiddetli bir ağrı yaşanıyorsa zaman içinde şiddeti artarak devam ediyorsa hemen hekime başvurmak gerekir.
Tel Tedavisinde genellikle görülen acil durumlar braketin dişten ayrılması ile yaşanmaktadır. Bu durumda en kısa zamanda hekime gidilerek braket yeniden yerleştirilmelidir. Braketin dişten ayrılması kuvvetin dişe iletilememesi yani tedavinin o diş için durması demektir. Kopan braket genellikle ağrı yapmaz.
Bir diğer acil durum ark telinin en dişin arkasından uzaması ve yanağı tahriş etmesidir. Diş hareketi ile birlikte bu uzamalar yaşanabilmektedir fakat aylık kontrollerde çok fazla uzamadan kesilmesi gerekmektedir.
Ortodontik tedavilerde eğer ağız bakımı yetersiz kalırsa diş etlerinde şişlik ve kanamalar görülebilir. Bu durumda eğer fırçalama vakit kaybetmeden düzeltilir ise kanama kendiliğinden duracak diş etleri eski pozisyonlarına geri dönecektir

Here There!

If you have any question, send us an email and we'll get back to you, soon.

Not readable? Change text. captcha txt